Oppstart for 5.-10.trinn

Flerbrukshallen til Bjørnsletta skole

Til alle elever og foresatte.

Endelig kan vi snart ha undervisning i skolebygget igjen for alle elever. Når vi nå skal åpne skolen for 5.-10.trinn, skal vi gjøre dette på en rolig, trygg og forsvarlig måte. Det er fortsatt flere smittevernhensyn å ta.

For å sikre forsvarlig skoledrift på 1.-4.trinn har vi benyttet flere undervisningsrom. Det vil derfor ikke være mulig å la alle elevene komme tilbake på mandag i neste uke.

Vi kan altså ikke åpne for at alle elevene på 5.-10.trinn kommer de første dagene, men vi vil komme ut med en egen plan for hvordan skoledagen blir fremover, med opplysninger om når og hvor elevene skal møte – og til hvilke tider.

I første omgang blir det fortsatt hjemmeundervisning, deretter en kombinasjon av undervisning på skolen og hjemmeundervisning - før vi endelig har alle på plass igjen.

Vi skal gjøre åpningen av skolen på en trygg og forsvarlig måte, og i tråd med den nye veilederen vi får fra myndighetene. Dere får alle sammen mer detaljert informasjon i løpet av begynnelsen av neste uke.

John Christian Myrlund

Rektor Bjørnsletta skole