Hva vi tilbyr

Tilpasset undervisning

• Individuell opplæring: Vi tilbyr tilpasset undervisning etter elevens evner og behov, med fokus på trygghet, forutsigbarhet og mestring. Dette inkluderer mye én-til-én arbeid for å sikre at hver elev får den oppfølgingen de trenger.
  • Deltakelse i ordinær klasse: Vi tilrettelegger for full eller delvis deltakelse i ordinærklasse med tett oppfølging basert på sakkyndig vurdering og IOP (individuell opplæringsplan).
  • Individuell opplæringsplan (IOP): Alle elever hos oss har en individuell opplæringsplan som er tilpasset deres spesifikke behov og mål. Planen inneholder mål for både faglig og sosial utvikling, samt tilretteleggingstiltak for å sikre at eleven kan nå disse målene.
  • Halvårsvurdering og årsrapport: Halvårsvurderingen gir en oversikt over elevens styrker, utfordringer og utvikling innen både faglige og sosiale områder. Dokumentet deles med foresatte, og eventuelle justeringer i IOP-en blir diskutert og implementert. Ved slutten av hvert skoleår utarbeides det en årsrapport som oppsummerer elevens totale fremgang og utvikling gjennom skoleåret. Denne rapporten er et viktig verktøy for å planlegge neste års IOP og sikre kontinuitet i elevens læring og utvikling.

Sosioemosjonell utvikling

• Sosiale ferdigheter: Vi jobber metodisk med å utvikle elevenes sosiale ferdigheter, som sinnekontroll og det å følge beskjeder, slik at de kan fungere godt i gruppe og klassemiljø.
  • Inkluderende miljø: Vi arbeider med å inkludere elevene i skolens ordinære aktiviteter og arrangementer, samt tilrettelegge for samhandling mellom elevene.

Praktiske og kreative aktiviteter

• Elevbedrift: På fredager får elevene mulighet til å lage pizza sammen med de voksne og selge det videre til de ansatte på hele skolen. Dette tiltaket skaper samhold blant elevene og gir dem erfaring med planlegging, økonomistyring og matlaging.
  • Gruppeundervisning: Elevene jobber i små og større grupper, noe som bidrar til både faglig og sosial læring og forbereder dem på videregående skole.
  • Kroppsøving: Ukentlig felles kroppsøving med fokus på lystbetonte øvelser og samarbeid.
  • Turaktiviteter: Elevene har mulighet til å dra på turer i nærområdet og rundt omkring i Oslo, som bidrar til sosial læring og øving i å bruke kollektivtransport.

Aktivitetsskole (AKS)

• For elever opp til og med 7. trinn: Vi tilbyr aktivitetsskole som en del av vårt helhetlige undervisningstilbud.