Bjørnsletta har tatt Plastutfordringen!

Bokstavene P-L-A-S-T-I-C

Mandag 11.november var det "kick-off" i Pangea ved prosjektleder Elisabeth Riise Jenssen i Framtiden i våre hender (FIVH). Elevene fikk høre bakgrunnen for at "Plastutfordringen" har sett dagens lys, og de fikk se hvordan de kan registrere sine miljøvalg i hverdagen i programmet Ducky. Hver gang elevene velger å ta med seg et tøynett når de skal handle mat, i stedet for å kjøpe en pose, eller hver gang de fyller drikkeflaska si med vann fra springen i stedet for å kjøpe vann på plastflaske, da bidrar de til å spare klimaet for skadelig CO2. Nøyaktig hvor mye, får de se i live-oppdateringer i programmet.

Klassene 10A, 10B, 10C og 10D konkurrerer seg imellom om å registrere alle sine gode miljøvalg der de har valgt bort plast, og når kampanjenperioden er over 25.november, vil Ducky vise hvilken klasse som har spart miljøet mest - og hvilke plastbesparende aktiviteter som har vært mest populære.

Etter fem dagers bevissthet rundt plastforbruket sitt, har de fire klassene til sammen spart klimaet for 1827 CO2-enheter (pr.skoledagsslutt fredag 15.november).

Lurer du på hvor mye tallet har økt mens du leser dette?
Sjekk på LIVE-streamen!

Plastutfordringen sparer klimaet for CO2

LES MER om Plastutfordringen:

Tar du plastutfordringen? (FIVH)