Oppsummering av temamøtet om mobbing 21.9.2018

To elever på 7.trinn snakker til de foresatte på temamøte om mobbing i Pangea på Bjørnsletta skole onsdag 21.september 2018

Temamøtet om mobbing ble arrangert onsdag kveld med ca. 80 fremmøtte foresatte.
En gruppe på fire barn fra 4.trinn fremførte en sang de hadde skrevet selv om mobbing.

Bjørnsletta skoles avdelingsleder for mellomtrinnet, Eline Fyksen Aas (bilde), fortalte om skolens vennskapsuke som arrangeres på hele barnetrinnet i uke 39. Deretter delta Hedda og Helena fra 7.trinn (hovedbildet) noen tanker om hva mobbing er, hva voksne kan hjelpe til med, og de ga bort noen tips om hva voksne bør gjøre og ikke bør gjøre.

Rektor John Myrlund (bilde) kom deretter med noen problemstillinger sett fra skoleadministrativt synspunkt og fortalte om prosjektet "inkluderende skole" som Bjørnsletta er en del av.

Til slutt snakket hovedstadens mobbeombud Kjerstin Owren (nærbilde), og hennes innledning hadde tittelen "Voksnes ansvar for trygt og godt miljø". Owren delte av sine erfaringer og bekymringer fra møter med barn og voksne.
-Hvis vi ikke er en del av løsningen, så er vi en del av problemet, konkluderte mobbeombud Kjerstin Owren.

Presentasjonen til Owren finner du HER

Det anbefales også å lytte til hennes Ted Talks-foredrag fra juni 2018 (varighet ca. 11 minutter). Du hører foredraget HER.

Avdelingsleder Eline Fyksen Aas snakket til de foresatte på Bjørnsletta skoles temamøte om mobbing onsdag 21.september 2018
Rektor John Christian Myrlund snakker til foresatte på temamøte om mobbing 21.september 2018
Oslos mobbeombud Kjerstin Owren snakker til de foresatte på Bjørnsletta skole på temamøtet om mobbing onsdag 21.september 2018