Husk å laste ned appen "skolemelding"

mobil i sky

"Skolemelding" kan lastes ned på telefon og nettbrett fra AppStore/Google Play. Det er én app for elever og ansatte og én app for foresatte. Dette er for å unngå at de som både er foresatte og ansatte i Osloskolen skal få jobb og privatliv blandet.

Bjørnsletta skole bruker appen for digital kommunikasjon mellom skole og hjem (foresatte + de eldste elevene). I denne appen kan hjemmet melde om fravær for eget barn med en egen knapp. I henhold til nye retningslinjer som tar hensyn til GDPR-problematikk (utvidet personvern), anses informasjon om sykefravær som sensitiv informasjon som ikke skal oversendes per epost, pr sms eller via vanlig skolemelding, men ved bruk av denne knappen - alternativt ved å ringe skolen på tlf 23 46 85 80 i kontortida (kl.08.00-15.30) eller å logge seg inn i Skoleplattform Oslo og sende fraværsmelding fra meldingsverktøyet (knappen "Meld fravær").

Appen Skolemelding gir mulighet for pushvarslinger, slik at mottaker av meldingen får et varsel på telefonen om at "Du har fått en ny melding". Du kan selv velge å slå av varslene.
Foresatte og elever kan også sende og svare på meldinger (til/fra egne lærere).

En kort informasjonsfilm om appen.