Bjørnsletta-elevene løp for en god sak!

Elevene på Bjørnsletta skole deltar i FORUT-løpet 27.09.2018 og løper runder i skolegården.

Etter en formiddag med utendørs aktivitetsdag for hele skolen i aldersmiksede grupper var det klart for FORUT-løpet. Ungdomstrinnet tok seg til Ullernbanen for å løpe rundt den så mange ganger de orket, og barnetrinnet gjorde unna sine runder i skolegården. På forhånd hadde elevene alliert seg med "private sponsorer" på hjemmebane, som hadde sagt ja til å gi en sum for innsatsen, enten per runde eller for løpingen totalt sett.

Som en forberedelse til løpsdagen, hadde elevene fått en innføring i at løpingen og innsamlingen av penger skulle gå til blant annet bedre tilgang på utdanning for barn i det afrikanske landet Sierra Leone. Og innsatsen blant elevene var det ingenting å si på!

Og når man gjør noe bra, så kommer man noen ganger i avisa. Akersposten var til stede på Bjørnsletta skole og snakket med noen av elevene fra barnetrinnet mellom løperundene. Les artikkelen her:

-Jeg prøver å løpe 30 runder så de får seg en ny brønn! (Akersposten, 28.09.2018)