Årsslutt på Bjørnsletta

Bokstabel-juletre på skolebiblioteket

Hva skjer i desember ved Bjørnsletta skole? Hvert trinn har sine tradisjoner, men det er også noen ting som favner flere trinn og sågar hele skolen. I Pangea kommer det store juletreet opp - og i skolebiblioteket setter Wivian opp bokstabel-juletreet komplett med lys og nisse på toppen!

I klasserommene blir det pyntet med julestjerne i vinduene, og det kommer opp elevproduserte lenker og flettede hjerter, nissepynt og annen pynt. I kantina begynner serveringa av julegrøt og gløgg, og personalrommet begynner å dufte av klementiner. Den 10.desember blir det besøk i Ullern kirke med julegudstjeneste for dem som vil det, den 13.desember er det som vanlig Lucia-tog på skolen, den 17.desember kommer i år ordfører Marianne Borgen på besøk for å gjøre stas på den stadig mer miljøvennlige Bjørnsletta skole - og det blir selvfølgelig kåring av Årets dikt i Bjørnsletta skoles årlige diktkonkurranse på ungdomstrinnet. I tillegg kommer klassene til å arrangere sine julefrokoster, julelunsjer og juleavslutninger den siste skoleuka. Og deretter blir det skolefri til over nyttår, da det er nytt år og nye muligheter fra første skoledag torsdag 2.januar 2020!